علل مهم کند خوانی.... | دبیرستان رستا

علل مهم کند خوانی….

✍️ علل مهم کند خوانی

🧠 مسئله کند خوانی به عوامل مختلفی بستگی دارد:

📖 ضعف علمی
بُعد اول بحثِ ضعف در اطلاعات است. گاهی پیش می آید که برخی از مطالب در ذهن ما فراموش شده باشد یا اصلا یادگیری دقیقی در آن درس، صورت نگرفته باشد. واضح است که در چنین شرایطی ، زمان بیشتری برای مطالعه و مرور نیاز است.

📖 علاقه به مبحث مورد مطالعه
یکی از دلایل دیگر کندخوانی ، عدم علاقه به درس مورد مطالعه ما است. معمولا هنگامی که علاقه ای به دروسی که مطالعه می کنیم نداشته باشیم عوامل حواس پرتی تشدید و سرعت مطالعه کاهش می یابد.

📖 نشخوار های فکری
به طور معمول ، نشخوارهای فکری یک عامل مهمِ حواس پرتی در مطالعه محسوب می گردد.

⁉️چگونه نشخوار های فکری را کاهش دهیم؟

🔅 بخشی از این نشخوارها با سرعت بالا حل می شود برای مثال زمانی که شما با سرعت بالا در یک بزرگراه در حال حرکت هستید ، تمام حواس شما متوجه مسیرِ حرکت است و فرصت فکر کردن به مسائل دیگر را نخواهید داشت. بنابراین با سرعت بیشتر مطالعه کنید و نگران عدم یادگیری به علت این سرعت بالا نباشید.

🔅 برخی افراد به علت اختلالات روان شناختی ، قابلیت جذب حواشی اطرافشان را بیشتر از دیگران دارند و لازم است از محیط هایی که باعث افزایش نشخوار فکری آن ها می شود دوری کنند.

✡️ به طور کلی با برخی اقدامات در زمینه تند خوانی ، مانند سرعتی خواندن و حرکت دادن سریع چشمان و همچنین دور کردن عوامل حواس پرتی ، می توان تا حد امکان کند خوانی را کاهش داد.

#کند_خوانی

 

🎯 روانشناس بالینی یاسمن جعفری
#دبیرستان_غیردولتی_دخترانه_رستا